Zoekresultaten

Er zijn 31 zoekresultaten voor *.
4 december 2015

Leidt een hogere beloning tot behoud van leraren in het voortgezet onderwijs?

Dit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre een hogere beloning voor leraren in het voortgezet onderwijs hun beslissing om leraar te blijven beïnvloedt.

No title
29 april 2015

Het effect van scholingsbeurzen voor leraren op hoger onderwijsdeelname en -afronding: Een regressie-discontinuïteit analyse

Dit discussion paper onderzoekt het effect van toewijzing van een lerarenbeurs op deelname en afronding van hoger-onderwijsopleidingen (bachelors of masters) door leraren.

No title
29 april 2015

Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding

Dit CPB Achtergronddocument dient als achtergrondinformatie bij CPB Discussion Paper 305 ‘The effect of schooling vouchers on higher education participation and completion by teachers’.

No title
19 mei 2014

Het individuele rendement op promoveren in Nederland: inkomensverschillen tussen Masters en PhD’s

Promovendi hebben in de eerste jaren na het behalen van hun Master-diploma een relatief laag inkomen, maar vanaf elf jaar werkervaring verdienen zij jaarlijks meer.

No title
23 april 2014

Verkenning ophoging masters PO en VO

OCW heeft het CPB verzocht om een literatuuroverzicht van ervaringen in andere landen met initiatieven om meer hogeropgeleiden voor de lerarenopleiding en het lerarenberoep te laten kiezen.

No title
4 april 2013

Follow-up evaluatie wijkscholen Rotterdam

Rotterdamse pilot op wijkscholen gericht op tegengaan voortijdig schoolverlaten

29 januari 2013

De relatie tussen evaluaties van leraren en leerlingprestaties: evidentie op basis van lesobservaties

Dit CPB Discussion Paper onderzoekt de relatie tussen evaluaties van leraren, uitgevoerd door getrainde beoordelaars tijdens lesbezoeken, en leerlingprestaties in het basisonderwijs in een grote stad in Nederland.

No title
29 januari 2013

Evaluatie pilot investeren in kwaliteit leraren

Dit CPB Achtergronddocument onderzoekt een pilot die is uitgevoerd bij 125 leerkrachten van zeven basisscholen in Amsterdam. De pilot vond plaats in het schooljaar 2011-12 en besloeg een periode van een half jaar.

21 november 2012

Zorgt intensieve coaching voor minder voortijdig schoolverlaten? Empirisch bewijs van een gerandomiseerd experiment

In dit paper wordt het effect onderzocht van coaching in het middelbaar beroepsonderwijs op voortijdig schoolverlaten op basis van gegevens van een gerandomiseerd experiment.

No title